Tomasz P. Terlikowski Tomasz P. Terlikowski
3090
BLOG

My dobrzy katolicy?

Tomasz P. Terlikowski Tomasz P. Terlikowski Polityka Obserwuj notkę 45

Poczytałem sobie komentarze na temat homoseksualistów pod moimi tekstami czy opiniami. Na Frondzie, Salonie 24 czy Facebooku. I jestem lekko przerażony. Ostrą (bo takie mam pióro) polemikę z homo-lobbystami została w nich wykorzystana do niesmacznych i niechrześcijańskich ataków na osoby homoseksualne. A na to zgody być nie może.

Nie będę cytował tych opinii. Ale jeszcze raz, mocno i jednoznacznie powtórzę, moje polemiki odnoszą się do pomysłów wprowadzenia homoseksualnych konkubinatów, a odnoszą się przede wszystkim do homo-lobbystów. Nie chciałbym jednak, żeby opinie te wykorzystywano do ataków na samych homoseksualistów. Większość z nich nie interesuje się postulatami homo-lobbystów. Część chce spokojnego życia, inni walczą ze swoją skłonnością. A jeszcze inni pogodzili się z nią, ale wcale nie oznacza to dla nich normalności i spokoju. Wspólne jest im jednak to, że nie zgadzają się z „zawodowymi homoseksualistami”, którzy im zwyczajnie szkodzą i bez wątpienia ich nie reprezentują.

Niezależnie jednak od poglądów każdemu z nich, aktywnych i nieaktywnym, walczących o wyzwolenie i tych, którzy się godzą ze swoją skłonnością należy się szacunek. Bo są ludźmi i dziećmi Bożymi, bo Bóg ich kocha tak samo jak nas, i wreszcie dlatego, że są ludźmi. Tak część z nich grzeszy, ale kto z nas jest bez grzechu? Tak część akceptuje swoje upadki, ale… my też to robimy, i też budujemy piętrowe usprawiedliwienia naszych grzechów… A do ich usprawiedliwienia porównujemy je z innymi i cieszymy się, że nie jesteśmy tacy, jak ci… (choćby mężołożnicy).

A przecież św. Paweł wprawdzie przypomina, że „mężowie współżyjący z sobą” nie odziedziczą Królestwa Bożego, ale na liście tych, którzy go nie odziedziczą jest też wielu innych. Przypomnijmy sobie ten fragment, bo warto: „Czyż nie wiecie, że niesprawiedliwi nie posiądą królestwa Bożego? Nie łudźcie się! Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani rozwiąźli, ani mężczyźni współżyjący z sobą, ani złodzieje, ani chciwi, ani pijacy, ani oszczercy, ani zdziercy nie odziedziczą królestwa Bożego” (1 Kor. 6, 9-10)”. Czy jesteśmy pewni, że nas nie ma na tej liście? Ja takiej pewności nie mam. I polemizując z homo-lobbystami nie chcę rzucać obelgami czy kamieniami w innych, którzy walczą, upadają, czasem tkwią w upadku. Nie chcę, bo to także moje doświadczenie.

Chrześcijański konserwatysta Tomasz Terlikowski Utwórz swoją wizytówkę A oto i moje dzieła :-) Apel ATK ws. CBA

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka