Pani i jej ręka, czyli otwarta TVP
-
Abonament???
Pan mysli, ze dlatego ludzie nie chca placic? Pan to umie jednak rozbawic na wieczor. A co do tematu - czemu program o zdrowiu tak pana zbulwersowal?
-
czy jutro będą
zoofilki?z pieskami może?
-
@ MiddleFinger
O zdrowiu? Chyba chorobie... psychicznej niedojrzałości.
-
Pani i jej ręka
Małżeństwo; jaka to nuda , praca , dzieci , obowiązek. Lepiej przecież dobrać sobie przyjaciela (przyjaciółkę) , zdjęcia , przyjęcia , adoptowane dzieci (najlepiej kolorowe) , blichtr , zawrót głowy , życie na szczycie. Uczucia - przeżytek , dzieci do niani a potem okazuje się że całe życie do bani.
-
E tam, panie Tomaszu,
pierdołami się pan zajmuje, kto ogląda telewizję o 8.30 rano? Wtedy albo się śpi albo pracuje. Albo sniadanie przed komputrem je:) A dzieciaki są w przedszkolu/szkole najczęsciej. Lepiej by pan ustosunkował się do kilku mądrych komentarzy spod poprzedniego tekstu i nie mam na myśli swoich. Pozdrawiam.
-
Autor
Ach ten prezes Urbański, no idzie na całość. I podobno TVP sprzyja PiS. To pewnie jest ta zmiana i ocieplenie wizerunku.
-
@ grzes
Do części się ustosunkowałem. A udowadniać, że nie jestem wielbłądem nie zamierzam. Więc niech się Pan nie spodziewa tłumaczenia się z tego, że część moich czytelników przypisała mi nie moje poglądy.
-
@MiddleFinger
" Pan mysli, ze dlatego ludzie nie chca placic? Pan to umie jednak rozbawic na wieczor. " Ja wlasnie dlatego nie place.
-
O co Panu chodzi?
O czas emisji, czy o sam fakt zaistnienie takiego programu? Jeśli o czas emisji - pełna zgoda, przeginka. Jeśli bulwersuje Pana sam program jako taki to rozumiem, że wg Pana problem, o którym się nie mówi nie istnieje. Ma Pan coś do zaproponowanie ludziom samotnym, nieśmiałym, nie posiadającyh stałych partnerów lub nie potrafiących w pełni zaspokoić swoich potrzeb w stałym związku? Oczywiście oprócz samoumartwienia. Chyba, że jest Pan za legalizacją prostytucji, ale pewnie nie. Dlaczego TVP nie ma mówić o problemach ludzi, którzy płacą na nią abonament?
-
Panie Tomaszu@
Pamiętam czasy, kiedy ładnych parę lat temu jakieś pismo młodzieżowe (Bravo czy co innego) opisywało list nastoletniej czytelniczki, która opisywała swój "dramat", gdyż - walę otwarcie, bo bez uników się nie da - pękła jej w środku kaszanka, to pani psycholog udzielająca rady nastolatce opowiadała jej tak, jakby miała do czynienia z najbardziej normalnym przypadkiem. Myślę że wtedy większość - podobnie jak ja - uznała ten idiotyzm za jakąś pomyłkę, że to jakaś prowokacja, coś się komuś poprzestawiało. Okazało się to jednak przemyślaną długoterminową promocją takich zachowań. I przynosi ona "efekty". Wtedy wszyscy (prócz pani psycholog) byli zgodni - taka metoda zaspokajania się jest zboczeniem, a teraz już nie ma wszystkich. Już jest grupa ludzi, która za pośrednictwem nawet salonu24 stara się przekonywać, że to normalne... Pozdrawiam
-
@Autor
Po obejrzeniu Raczka z "żoną", nie na Gali (bo takich programów nie oglądam), ale dziś na WP, mogę sobie tylko zaśpiewać: "Świat się pomylił..." Pozdrawiam. Trzeba o tym pisać. Zapraszam do siebie. To jest dopiero szczyt! http://niezalezneforum.salon24.pl/index.html
-
Schyłek dekadencji obscenicznych zachowań. Sodomia 2008
Dalej prowadzona jest obsceniczna i niemoralna moda na pederastów i związki lesbijskie. Ten trend jest wtłaczany na siłę do opinii publicznej. Myślę , że w dalszym czasie najwięcej na tym będą tracić sami pederaści i lesbijki. Właściciele mediów, którzy są w związkach homoseksualnych chcą zarazić tym trendem Świat cywilizacji zachodnioeuropejskiej. Trzeba współczuć Panu Raczkowi i jego partnerowi za obnoszenie się z fobią homoseksualizmu. W przeszłości i nawet dzisiaj wielu twórców bywa w związkach homoseksualnych, ale nie obnosi się i nie szczyci tym w brukowcach. W Polsce gdzie żyje wiele milionów kochających się małżeństw wywodzących się z kobiety i mężczyzny wybrano 2 pederastów na parę roku . Kiedyś podobny fakt wzbudziłby dowcip ale dziś to jest naga prawda.
-
@ sickofitall
Wie Pan jest wiele innych "problemów", jakie mają ludzie... I nie o wszystkich informujemy czy robimy programy. Są wśród nas także nekrofile (nie porównuje ich do masturbantów, bo to zupełnie różne sprawy, ale zgodzi się Pan, że istnieją). Więc może o ich "problemach" też jakiś programik?
-
@ Andrzej Chrzanowicz
Galę, na której nagrodę na "najpiękniejszej pary" odbierało dwóch panów już TVP transmitowała. Więc jest na dobrej drodze. Pozdrawiam
-
@ Marcin Raczka
Ano tak. Ma Pan niestety rację. Pozdrawiam
-
> effendi Terlikowski
Ale o co właściwie chodzi? Czas emisji - zgoda, to nie jest odpowiednia pora. Ale samo zjawisko? Pisze pan o tym tak, jakby to było zboczenie.
-
> effendi Terlikowski
Nekrofilia jest zboczeniem, zaburzeniem uznanym przez naukę. Czy warto robic o tym program po 23 - byc może. Tylko co ma z tym wspólnego masturbacja?!
-
> marcin raczka
o ile pamietam, historia z tym nieszczęsnym listem to mistyfikacja.
-
@ tatarstan1
Najdelikatniej rzecz ujmując u osób dojrzałych nie jest to normalne (pomijając kwestie etyczne) zachowanie seksualne...
-
telewizja jest publiczna
więc pana wymaganie żeby pojawiało sie w niej tylko to co pasuje do pana światopoglądu to doprawdy gratuluje.
-
@tatarstan1
To akurat jest najmniej istotne, bo została przedstawiona jako prawdziwa. Nawet nie zaznaczono, że to hipotetyczny przypadek. A nawet jakby zaznaczono, to to artykuł mozna traktowac jako istrukatożowy. Byc może, ktoś się zaczał domagać wyjaśnieć i redakcja wykręciła się kłamstwem - tak jak to robią wszelakiego rodzaju świnie koloru czerwonego. Pozdrawiam
-
> effendi Terlikowski
Czy może mi pan - i szerszej publiczności - wytłumaczyć dlaczego? Co maja robić ze sobą np. małżonkowie rozdzieleni na jakiś czas? Poza tym, prosze pana, sądzę, że pańskie pouczenie chętnie odbiora miliardy mężczyzn (i kobiet) na świecie, którzy TO robią.
-
> marcin raczka
Też chodizłam do szkoły i w moich czasach już wydawano pisemka w rodzaju "Bravo". 12-13-latki pisały o takich problemach jak decyzja o rozpoczęciu współżycia. Wie pan, co odpisywała redakcja? ZAWSZE była to odpowiedź w rodzaju: poczekaj, nie dawaj "dowodu miłości", to jest niezgodne z prawem, a do starszych: poczekaj, ale jeśli już się zdecydujesz, to pamiętaj o zabezpieczeniu. Jeśli z dzieciakami nie rozmawiano o tym w domu, to ja się nie dziwię, że był popyt na takie porady. Nie wiem, jak "Bravo" wygląda teraz. To naturalna kolej rzeczy, że w czasie dojrzewania człowiek interesuje się seksem. NIC tego nie zmieni. Problemem nie jest istnienie "Bravo", tylko dom, w którym się nie rozmawia o "tych" rzeczach z dzieckiem.
-
@tatarstan1
Szanowna Pani Onanizm jest grzechem. Jeżeli Pani nie jest Chrześcijanką to zapewniam Panią że Bóg jest mądry, i nie potrzeba tu psychologicznych tłumaczeń co i dlaczego jest szkodliwego w tym procederze. Osobiście jestem zszokowany opisanym przez pana Tomasza faktem bardziej zbulwersowany niż promocją sodomitycznego związku Raczka. Pozdrawiam
-
@szafuniu
Proszę Pana, proszę podać te badania! Pan Tomasz pisał o dojrzałych mężczyznach, może Pan nie spełnia tego kryterium, po prostu? Pozdrawiam zbulwersowany
-
> dzisiaj
Hm, ciekawe że księża (katoliccy!) prowadzący warsztaty dla małżonków mają w tej kwestii nieco inne zdanie. A ja nie rozumiem, dlaczego effendi Terlikowski uważa masturbację za chorobę. Czekam na odpowiedź.
-
@ szefuniu
Niech się Pan zgłosi do TVP i opowie o swoim sposobie na udane życie. Może jakąś nagrodę Pan dostanie...
-
@ tatarstan1
1. Fakt, że robią to ludzie nie oznacza, że jest to zachowanie normalne i dojrzałe. Ludzie robią różne rzeczy. 2. A do tego między robieniem czegoś (co jest jednak w powszechnym odczuciu rzeczą osobistą i wstydliwą) a chwaleniem się tym jest jednak przepaść. Pozdrawiam
-
@ tatarstan1
A gdzie ja napisałem, że to jest choroba? Napisałem tylko, że jest to dowód na psychiczną, emocjonalną i seksualną niedojrzałość. A do tego grzech. I księża tego nie zmienią. Kościół naucza jednoznacznie, że jest to grzech. A psycholodzy i seksuolodzy, że jest to zachowanie niezgodne z normą dorosłego mężczyzny i dorosłej kobiety. Ale dla Pani informacji nie mówimy o pieszczotach w małzeństwie, poprzedzających normalny stosunek. A o akcie dopełnianym w samotności, bez męża czy żony. Pozdrawiam
-
Dezodorant czy drążek zmiany biegów
nie wiem jak można wpaść na coś takiego. Perwers z Pana.
-
> effendi Terlikowski
Już się zgodziłam, że temat nie jest odpowiedni dla telewizji sniadaniowej, tylko na pasmo późnowieczorne. Program też mógłby być szerszy - np. z wypowiedziami seksuologów, etyków. Będę dalej wiercić dziurę w brzuchu - co jest niedojrzałego w masturbacji i dlaczego pan generalizuje? Jestem w stanie pojąć, że można za niedojrzałego uznać faceta, który woli to robić przed kompem na stronach erotycznych zamiast z kobietą. Ale w zwykłym związku? Gdzie jedno ma małe potrzeby, drugie duże? Albo długo sie nie widzą i np. prowadzą pikantną rozmowę przez telefon? Oj, małą ma pan wyobraźnię, i co gorsza bardzo małe zrozumienie drugiego człowieka. Mam prośbę: niech pan przestanie osądzać ludzi tak pochopnie. Nie jest pan spowiednikiem ani sędzią. Pan też jest człowiekiem.
-
> tede
Zgłaszam pański post do moderacji.
-
@ -*-*
Nic nie musiałem wymyślać. Mam kilku przyjaciół, którzy pracują na pogotowiu. I oni sie z tym spotkali.
-
@tatarstan1
1. Nie musi Pani zgłaszać. Sam usunąłem. 2. Nie oceniam ludzi, tylko ich zachowanie. 3. A co do niedojrzałości. Pani wybaczy, ale seks jest przeznaczony dla dwojga ludzi. A nie dla samotników. Pozdrawiam
-
@ szefuniu
Szanowny Panie, proszony Pan był o badania dowodzące, że wiekszość dorosłych mężczyzn się masturbuje, a nie o opisy jak to robić. Ten wpis zostanie wykasowany. A Pan jest na czarnej liście. Jeszcze jeden taki wyskok i kasuje Pańskie wpisy bez względu na ich treść.
-
@ szefuniu
Nie zamierzam z nikim walczyć. Ale nie uważam, żeby TVP była najlepszym miejscem dla promowania pewnych zachowań...
-
ee
Zaraz tam dla dwojga ludzi. Panie - więcej się onanizować i opowiadać o tym, więcej otwartości i nowoczesności. lol
-
@ calvin
To ja wolę być nienowoczesny i zamknięty.
-
Wszystko dla zdrowia!
Lepsza rączka niż rzeżączka.
-
ze wspomnien z ogladania tzw Propagandy dla @
nie wiem czy latem, czy moze niedawno w tym samym programie, puszczano temat "swingersów" - czyli tzw mody na wspólny hedonizm i chyba tez był psycholog, czy tam seksuolog, który zachęcał itd... Prosze sledzić dalsze losy tego programu, jest on coraz bardziej "nowoczesny" i "europejski" w koncu UE i całe Niemcy wiedzą co dotują Ja TV już nie ogladam, uważam ludzi, którzy karmią się tego typu programami za robactwo, przy czym nie mówie tutaj o osobach słabych i uzaleznionych, bo właśnie najbardziej w te osoby tego typu programy uderzają. no cóż wyzwolenie sie z niewoli przybiera coraz to bardziej trudna do sforsowania bariere
-
Tomasz Terlikowski
Panie Tomaszu, przy całym szacunku dla Pana starań i dla tego wpisu z którym zgadzam się całkowicie - bardzo proszę ograniczać ortodoksję tego typu: "A co do niedojrzałości. Pani wybaczy, ale seks jest przeznaczony dla dwojga ludzi. A nie dla samotników." I nie chodzi mi o to, że Pan nie ma racji. Chodzi mi o to, że przedstawia to Pan jak dogmat! A to jest tylko opinia. Kontrowersyjna także wśród katolików. Można i warto o tym rozmawiać, ale ton jakiego Pan użył uniemożliwia to. Chyba nie o to nam chodzi. Pozdrawiam
-
> effendi Terlikowski
Toć piszę - o DWOJGU ludzi. Małżonkach, jeśli pan chce, bo przecież domyślam się, że seks przedmałżeński jest nie do zaakceptowania :) Wiem, ze się czepiam słówek, ale sam pan rozumie, świat w ogóle ma więcej odcieni niż tylko czarny i biały. (Przypomniał mi sie bardzo poprawny politycznie dialog z filmu "Robin hood: książę złodziei": Dziecko: Czy to Bóg cię tak pomalował? Arab: Tak. Dziecko: Dlaczego? Arab: Bo Bóg lubi, gdy świat jest kolorowy.) Pozdrawiam serdecznie, bo mimo że w wielu kwestiach kompletnie się z panem nie zgadzam, staram się szanować pańskie poglądy.
-
Tomasz Terlikowski
Nie odnosi Pan wrażenia, że Pańskie posty odnoszą skutek odwrotny od zamierzonego? Niech Pan prześledzi od początku do końca wpisy pod tym postem.
-
@ partyzant
Nie odnoszę.
-
P. Tomaszu...
Powinien Pan zmienić swoje motto z 'Contra Gentiles' na Contra Genitales. Przecież już św. Tomasz z Akwinu powiedział, że onanizm to seks z kimś kogo sie kocha!
-
Rozmowa z konserwatystą
"Najdelikatniej rzecz ujmując u osób dojrzałych nie jest to normalne (pomijając kwestie etyczne) zachowanie seksualne..." " Fakt, że robią to ludzie nie oznacza, że jest to zachowanie normalne i dojrzałe. Ludzie robią różne rzeczy." Z konserwatystami nie pogadasz. Mają oni niezwykle irytującą skłonność do prezentowania własnych (wychodzących z mocno wątpliwych założeń) sądów wartościujących jako sądów opisowych, czyli innymi słowy wygłaszania swoich ideologicznych opinii, tak jakby po prostu zdawali relacje z tego jak się o rzeczy obiektywnie mają. Nigdy nie powiedzą: "tak uważam, gdyż…" z wyczerpującym uzasadnieniem własnego stanowiska. Zawsze z niezmąconą pewnością: " Jest tak, bo tak po prostu jest." A dlaczego? "bo tak jest". Przykładowo podaje zaledwie kilku zwrotów, którymi cali zadowoleni z siebie kończą większość polemik: "To jest zachowanie nienormalne." "To jest zachowanie niedojrzałe." "To jest zachowanie nieuporządkowane" (mój ulubiony). "To jest patologia." "To jest choroba." "to jest dewiacja (zboczenie)." "To jest niezgodne z naturą (prawem naturalnym)" itp., itd.
-
> kasjan
Z tego wniosek, że jestm lewak
-
Pan redaktor T.T. zapewne pisze obszerną i wyczerpującą Pracę Na
na temat norm życia seksualnego społeczeństwa wschodnioeuropejskiej rubieży Watykanu. Kiedy ukaże się to dzieło drukiem?
-
@grzes
Odpowiedzi na komentarze, ktorej sie Pan domaga, oczywiscie sie Pan nie doczeka (a jesli juz, bedzie to "odpowiedz" w stylu: "nie bede z wami rozmawial bo nie mam zamiaru udowadniac, ze nie jestem wielbladem"). Musi Pan sie przyzwyczaic do mysli, ze jako zrodlo informacji i/lub rzeczowej polemiki ten blog jest zupelnie bezuzyteczny. Jest on (ten blog) natomiast doskonalym zrodlem rozrywki. Czytam przykladowo: "Najdelikatniej rzecz ujmując u osób dojrzałych nie jest to normalne (pomijając kwestie etyczne) zachowanie seksualne..." ...i smiechu mam co niemiara. (Moja wesolosc bierze sie zapewne z mojej niedojrzalosci). Pozdrowienia
-
katolicy i liberalowie wackowi maja jednak wspolnego fiola-zycie
Jednym i drugim odbija rowno
-
@ van.bc
Mam prośbę, żeby nie wypowiadał się Pan o rzeczach, o ktorych nie ma pojęcia. W Polsce w karetkach jeżdżą lekarze.
-
Panie Redaktorze,
przyłączam się do opinii Grzesia: niechże Pan nie ogląda takich głupot rano w telewizji. Żadnej.
-
@ szefuniu
Wybaczy Pan, ale wciąż jeszcze w Polsce w karetkach jeżdżą lekarze. I to są fakty. A że jest zgoda, by jeździli ratownicy - to inna bajka. Ale na razie jest ich za mało. Więc rozmawiajmy o faktach. A nie o stronach internetowych.
-
@ szefuniu
I właśnie się Pan doigrał. Bez odbioru.
-
@Kasjan
Nic dodac, nic ujac. Owa irytujaca sklonnosc, o ktorej Pan mowi bierze sie czesto stad, ze dla tego typu rozmowcow samo rozroznienie sadow na wartosciujace i opisowe jest zbyt subtelne. Pozdrowienia.
-
ACH JAK PANU PRZESZKADZA
Ach jak Panu przeszkadza że Ktoś może być szczęśliwy.
-
@ Mariusz8
Dość ograniczone to przeżywanie szczęścia...
-
@ T.Terlikowski
Dla pana normalne ludzkie zachowania sa wielkim problemem. Chyba moge panu wspolczuc.
-
Panie Tomaszu,
Ostanie ożywienie się środowisk gejowskich i feministycznych w Polsce świadczyłoby, że aktualnie inne tematy wyczerpują się. Trzeba też jakoś zneutralizować wymowę referendum w kilku stanach USA i powrót do tradycyjnej definicji małżeństwa i rodziny. A ja nie mogę sobie odmówić przyjemności polecenia naszym tolerancyjnym i otwartym dziennikarzom tabloidów filmu Jeana-Jacques Annauda,"Minorrrrrr". http://www.tv.pl/opis/s_12_p_3633_Premiera___Minorrrrrr_.xhtm Oglądałam wczoraj na canal+. Niby głupia komedia z czasów starożytnych, a jakoś dziwnie przypomina mi niektóre środowiska współczesne.:) Co bawi w komedii, wcale nie musi być jednak śmieszne w rzeczywistości. Pozdrawiam
-
@Tomasz P. Terlikowski
"Dość ograniczone to przeżywanie szczęścia..." No prosze! Kolejny sad wartosciujacy wygloszony jako opisowy.
-
@ Terlikowski
Siedzi Pan po napianiu tego tekstu, zadowolony z dobrze wykonanej roboty. Dowalił Pan, wystrzelił krynicą moralności i poopowiadał o dźwigniach zmiany biegów. Nie sądzi Pan, że onanizm intelektualny i grafomański jest również objawem niedojrzałości emocjonalnej? Mógłby redaktor wskazać, gdzież katechizm mówi, że to grzech?
-
bryt.bryt
Normalne i ludzkie powiadasz?:) Normalne i ludzkie jest puszczanie bąków, dłubanie w nosie, wycieranie tyłka, siusianie i rzyganie. Czy koniecznie trzeba o tym opowiadać publicznie i to za pieniądze płacących abonament?
-
@ axolotl
A oto i odpowiedź Katechizm Kościoła Katolickiego, par. 2352 "Przez masturbację należy rozumieć dobrowolne pobudzanie narządów płciowych w celu uzyskania przyjemności cielesnej. "Zarówno Urząd Nauczycielski Kościoła wraz z niezmienną tradycją, jak i zmysł moralny chrześcijan stanowczo stwierdzają, że masturbacja jest aktem wewnętrznie i poważnie nieuporządkowanym". "Bez względu na świadomy i dobrowolny motyw użycie narządów płciowych poza prawidłowym współżyciem małżeńskim w sposób istotny sprzeciwia się ich celowości". Poszukuje się w niej przyjemności płciowej poza "relacją płciową, wymaganą przez porządek moralny, która urzeczywistnia " 94 . W celu sformułowania wyważonej oceny odpowiedzialności moralnej konkretnych osób i ukierunkowania działań duszpasterskich należy wziąć pod uwagę niedojrzałość uczuciową, nabyte nawyki, stany lękowe lub inne czynniki psychiczne czy społeczne, które zmniejszają, a nawet redukują mogą zmniejszyć, a nawet zredukować do minimum winę moralną"
-
@ Katarzyna
Niestety, często jest tak, że to, co śmieszy w komedii, w rzeczywistości jest raczej smutne. Pozdrawiam
-
Ma Pan rację
To skandal, żeby w dzień puszczać takie rzeczy, przecież niektóre dzieci nie są w szkole i oglądają telewizję. A jak to jest z samotnymi? Przykładowo ktoś nie ma żony, ani dziewczyny, jest nieśmiały to w jego wypadku masturbacja też będzie odchyłem? Pozdrawiam.
-
Terlikowski
Brawo Panie redaktorze. Czyli nieuporządkowanie jest grzechem. Z kanonu boskich, kościelnych czy jakieś inne jeszcze kanony obowiązują?
-
@ grzech, niegrzech
A czytać Pan umie? To proponuje przeczytać całość, będzie Pan wiedział grzech, czy nie grzech. Tu, jak i w innych sytuacjach, wiele elementów wpływa na ocenę moralną. Ale generalnie tego typu zachowanie według Kościoła jest niemoralne.
-
Dezodorant czy drążek zmiany biegów
Im bardziej będzie pan dusił w sobie różne seksualne pragnienia, autorze, tym dziwaczniejsze będą ich krótkotrwałe manifestacje, kiedy tylko pańska czujność na chwilkę przyśnie.
-
Jak dzieci
"A jak to jest z samotnymi? Przykładowo ktoś nie ma żony, ani dziewczyny, jest nieśmiały to w jego wypadku masturbacja też będzie odchyłem?" No jak dzieci, dosłownie. Oczywiście, że będzie odchyłem zawsze i pod każdą szerokością geograficzną. Przecież wam Katechizm Kościoła Katolickiego łopatologicznie wyjaśnił, że "masturbacja jest aktem wewnętrznie i poważnie nieuporządkowanym". Po prostu, narząd został użyty w innym celu niż ten, do którego został stworzony. Np. macie usta i zamiast wkładać do nich papu dmuchacie w trąbkę, lub inny dęty instrument. Albo nosem, służącym wciąganiu powietrza i zapachów –mam nadzieje, że dzieci śpią –dotykacie policzka ukochanej/ ukochanego, chcąc go delikatnie obudzić, albo nogami służącymi do chodzenia kopiecie futbolówkę, lub naciskacie hamulec w samochodzie. To jest nieuporządkowanie. Czego tu jeszcze można nie rozumieć?
-
Pan zasciankowy jestes;-)
No bo ten pokraczek co on przez gale najpiekniejsza para homoseksualna jest orloszon, oglosil ze Polska juz zasciankiem nie jest. Bo on pokraczek ogloszony najslicznijeszym zostal z jego tego jak mu tam- zapomnialem. Rozumisz pan? A co? Pedalow tyz mamy elegancko po jewropejsku, a co a jak. Teraz to juz swiatowe jestesmy. Co tom uniwersytety, infrastruktura, medycyna - najwazniejsze ze momy pedalow najpinknijszych i juz zascianek nie jestesmy. Jo to myslol ze kolki od smichu dostane... Co to sie robi na tem swecie, sodomia i gomoria Panie. ps zobacz Pan jedne pedaly robia filmy, inne robia za krytykow. Bagrodow krytycy nie zbieraja za krytykie a za pedalstwo. Koniec swiata panie, co to sie wyprawia. Bylbys pan pedal mialbys pan lzej. Pedalstwo jest nagradzane. Kiedys za prl-a to kariere mogl robic tylko ktos kto sie ze tak powiem prostytuowal z komunom i sb-kami. Tera kariere moga robic pewnie tylko pedaly. Kiedys wymagano przynaleznosci zadeklarowania sie na pzpr-owca. Tera trza sie pewnie spedalic. Koniec swiata Panie, koniec swiata.... "Postep" momy pywnie kolejny...koniec swiata ...
-
@ chsh
Taaaaaak, a pod jakim to warunkami Kościół dopuszcza masturbację? Bo Pan wybaczy Kościół w ogóle nie dopuszcza aktów seksualnych poza kontekstem małzeństwa, i to zawsze z założeniem mozliwości płodności. A masturbacja tego nie gwarantuje ...
-
@ chsh
Jeśli to bzdura i kłamstwo, to proszę udowodnić, że Kościół katolicki nie uznaje masturbacji za grzech... Ale bardzo prosze o dowód z nauczania Kościoła, a nie z tego ,co się Panu wydaje.
-
@ chsh
Cóż, o tym pisałem. Że jeśli rzecz odbywa się między małżonkami, i jest częścią normalnego stosunku, to nie jest masturbacją... Ale mówimy o rzeczywistości, w której nie ma małżeństwa, nie ma stosunku, jest tylko...
-
@autor
Drogi Panie, wy po prostu potrzebujecie zla jak powietrza. Zawsze musi byc wokol was ktos zly, zeby wam sie wydawalo ze jestescie dobrzy. Napisal kiedys JPII, ze dobro jest brakiem zla, i cala doktryna leci dokladnie tym schematem: wy musicie na sile znalesc i poskromic zlo zeby byc Dobrem. Uczciwie rzecz traktujac, czy to nie jest przypadkiem moralny onanizm?
-
Od W
..."czy nagroda "Gali" dla najpiękniejszej pary przyznana Tomaszowi Raczkowi i Marcinowi Szczygielskiemu..." - no prosze jak kulturalnie i subtelnie o koledze-dziennikarzu. Czy mozna prosic o jakies dalsze zabawne bajki-parodie na temat homoseksualistow? Zas a propos tej mrocznej, niedojrzalej i grzesznej czynnosci, ktora potepia Pan w swym dzisiejszym wpisie - przepraszam, ale czy zanosi sie moze na jakis zakaz prawny? Czekam na dalsze rozwazania o seksie i pozdrawiam WS
-
ach
ci biedni żołnierze w wojsku gdzieś na zapomnianych zadupiach. albo miłość za darmo, albo miłość za pieniądze. i załóżmy bronią naszego naszego kraju ale grzeszą. będą potępieni? przez pana autorze>
-
@ WS
A Pan Profesor nie zrozumiał, że wpis nie jest o czynności, tylko o czymś zupełnie innym? Trudno!
-
WS
Pewnie, że zakaz będzie, przecież masturbacja to prawie jak aborcja (przynajmniej u mężczyzn).
-
A pozatem rywolucje nom robio odgornie.
Z to masturbacjo to sie pewnie kobietki oswoic powinny. No bo jak chlopy beda sie pedalic to kobitki se beda musialy jakos swoje potrzeby seksualne zaspakajac. Same kobitki sie zaplodni od czasu do czasu in vitro i czesc. Poczekajta ludzie byndzie jeszcze "weselej". Przy kolejnym sniadanku bynda sie zwierzac z seksu w klubach takich gdzie seks grupowy sie uprawia. Tylko Polacy sie "otworzyc" nie potrafiom. Jo se mysle ze jak juz sie wszyscy "pootwieramy"na wszystko to trza byndzie nas wszystkich w jakims gigantycznym psychiatryku zamknac. ps jo juz siem czasami trochi dziwnie czuje. Jo bywam w warsiawce. I jo to widziol jak warsiawka stoji. A Gronkowiec oglosil ze w Warsiawce korkow ni ma. Jo widziol i stol w korkach, a Gronkowiec mowi ze korkow ni mo. Jo se mysle ze albo z mojo percepcjo cos kiepsko jest albo Gronkowca. Jak jo patrze w tylewizornie to mnie tyz tak jest. Mysle ze z temi panockami i paniesiemi z okienka tyz cos nie tego. Na wypadek wszelki przestane tylewizornie oglundac i do warsiawki sie wybierac.
-
@ Katarzyna
"(...)bryt.bryt Normalne i ludzkie powiadasz?:) Normalne i ludzkie jest puszczanie bąków, dłubanie w nosie, wycieranie tyłka, siusianie i rzyganie.(...)" Bardzo to plaskie i zalosne porownanie. Jesli rzeczywiscie widzisz te sprawy w jednym rzedzie, to - podobnie jak panu Terlikowskiemu - serdecznie wspolczuje.
-
Nie ma to jak odwołanie się do zmyślonego autorytetu
"A psycholodzy i seksuolodzy, że jest to zachowanie niezgodne z normą dorosłego mężczyzny i dorosłej kobiety." A astronomowie uważają, że Ziemia jest płaska. Może zdecydowana mniejszość astronomów, ale nie trzeba tego faktu za bardzo uwypuklać. Zresztą, po co się zasłaniać dziurawym puklerzem zmyślonych seksuologów i psychologów, skoro można po prostu przypomnieć, że... Every sperm is sacred. Every sperm is great. If a sperm is wasted, God gets quite irate! http://uk.youtube.com/watch?v=U0kJHQpvgB8
-
Jest problem
Ta tematyka, wraz z naszym otwarciem na świat będzie zdobywała sobie coraz więcej miejsca w różnych mediach. Rozszerza się prawo do ekspresji inności. Nie zatrzymamy tendencji do przekraczanie kolejnego tabu, wdzierania sie w sfery, do tej pory, w naszej kulturze zastrzeżone. Odziera się intymność z wszelkich tajemnic. Obrońcy będą przez "europejczyków" postrzegani jak polski ciemnogród. Myślę, że postawa oburzenia nic nie da. O tych sprawach trzeba umieć mówić, znaleźć język i patrzeć na nie w szerszym kontekście. Jak to wygląda w różnych kulturach? Szacunek dla naszej wymaga, by temat onanizmu nie był traktowany jak porady kosmetyczki w porannym programie o godz. 8.30 w TVP2. Masturbacja twarzyszy samotności - to powie każdy psycholog. TVP może też podjąć ten temat, ale w nocy. Nie jako program poradniczy, ale pokazujący źródło zjawiska z punktu widzenia psychologa, lekarza, chrześcijanina (czyli medycny, psycholgi, filzfii, wartości). Jest wiele problemów, które powinny być przedmotem poważnej reflesji, właśnie w mediach publicznych. Np. Co dziś znaczy tolerancja? Czy szacunek do "inności" ma być bez granic? Np Prawa do "kochania inaczej" domagają się także niektóre środowiska pedofilskie. A co z prawem do nieakcetowania pewnych zachowań? Czy Prof. Sadurski (sądząc z tu umieszczonego komentarza) by mi je przyznał, czy byłabym wrzucona do kotła obskurantów? Chciałoby się , by możliwa była na ten temat rozmowa bez emocji i oskarżeń, z poszanowaniem innych poglądów a przede wszystim z wysiłkiem zrozumienia drugiej strony.
-
Lewactwo nie zawodzi nigdy.
Ileż tu współczujących, zatroskanych o dzielnych żołnierzy. Jakiś domorosły psychoanalityk, stwierdził, że to zalecane. Ciekawe co z jego libido pewnie z masturbował już go do zera. Panie Tomaszu osiągnął Pan tym artykułem wiele, lewacy potwierdzili, że gdzie zboczenia i dewiacje, tam i oni. Byle podważyć cokolwiek wiążącego się z normami moralnymi dziś i w przyszłości. O katechizmie nie ma co pisać, bo ci co stawiają zarzuty w oparciu, ponoć o katechizm, nawet go nie widziały na oczy, a co dopiero mówić o czytaniu.
-
> TT
> Ale dla odważnych autorów programu mam jeszcze propozycje, by skontaktowali się kiedyś z lekarzami z karetek pogotowia. Oni mogą opowiedzieć o jeszcze dziwniejszych parach (albo trójkątach czy czworokątach), których celem jest uzyskanie przyjemności. Dezodorant czy drążek zmiany biegów - to najdelikatniejsze przykłady przedmiotów, o których Dwójka mogłaby zrobić program. Hmmm... Jeśli lubi Pan kolekcjonować takie historyjki, to mam dla Pana jeszcze 3: "Proboszcz z miejscowości Banie wylądował w szpitalu. Trzeba mu było chirurgicznie usunąć wibrator z odbytu. (...) Jedziemy do szpitala w Gryfinie. Dyrektor szpitala na urlopie, ordynator chirurgii też. Wakacje. Lekarze z gryfińskiego szpitala nie chcą nic mówić. Obowiązuje ich tajemnica zawodowa. Nieoficjalnie dowiadujemy się, że po wyjęciu z księżego odbytu rozweselacz jeszcze wibrował. Nie możemy się oprzeć skojarzeniom z reklamą baterii, na której różowe króliczki-zabawki grają niestrudzenie w futbol... Ksiądz po operacyjnym usunięciu wibratora został zabrany przez biskupa. Prawdopodobnie, żeby wrócił do parafii i swoją obecnością zadał kłam rodzącym się plotkom. Okazało się to dla niego zgubne. W czasie demonstracyjnej przechadzki po Baniach dobrodziej pochylił się i... założone mu w tyłku szwy puściły. Znowu trafił na stół chirurgiczny. – Tak, takie przypadki się zdarzają – śmieje się emerytowany chirurg ze Szczecina – pamiętam pewnego pacjenta, który zaspokajał się za pomocą lewarka od zmiany biegów w dużym Fiacie. Tak się biedaczysko zapamiętał, że doprowadził do odkręcenia ozdobnej gałki, która pozostała w jelicie. Nie koniec na tym. Wstydził się iść do lekarza, wymyślił więc, że nadzieje się na powrót na lewarek i wkręci gałkę na swoje miejsce. Zrobił to tak nieudolnie, że przebił jelito w trzech miejscach. Mało brakowało, a zszedłby z tego świata. (...)" http://www.nie.com.pl/art591.htm A literatura naukowa zna jeszcze dziwniejsze! Np. ten artykuł donosi o pewnej 29-latce, która zgłosiła się do ginekologa w celu wydobycia odciętego jeleniego języka (sic!), który utkwił nieszczęśnicy w trakcie praktyk autoerotycznych... M B Randall, R P Vance, i T H McCalmont, "Xenolingual autoeroticism," The American Journal of Forensic Medicine and Pathology: Official Publication of the National Association of Medical Examiners 11, no. 1 (Marzec 1990): 89-92, doi:2305756. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2305756 http://www.snopes.com/risque/animals/deertongue.asp > Jeśli to bzdura i kłamstwo, to proszę udowodnić, że Kościół katolicki nie uznaje masturbacji za grzech W pewnych okolicznościach nie uznaje: "Gdyby w akcie kobieta nie przeżywała orgazmu, może pozwolić, aby ją mąż zaspokoił po akcie w jakikolwiek sposób – nie popełnia wówczas żadnego grzechu. Kobieta ma prawo do orgazmu. Występuje on zazwyczaj później niż u mężczyzny. Gdyby nastąpił nawet przed samym stosunkiem, w bezpośredniej z nim łączności – także grzechu nie ma. Gdyby mąż w ogóle żony nie zaspokoił, wówczas ŻONA MOŻE SAMA DOPROWADZIĆ SIĘ DO ORGAZMU w moralnej łączności z aktem małżeńskim. Grzechu nie będzie. Orgazm u kobiety nie jest potrzebny do zapłodnienia, ale ułatwia zapłodnienie i należy do natury stosunku. Kobieta ma do niego prawo. Jest to naturalna nagroda za podjęcie trudu zrodzenia i wychowania dziecka. Dlatego kobieta ma prawo do przeżycia rozkoszy w akcie małżeńskim." (ks. A. Kokoszka. Moralność życia małżeńskiego. Sakramentologia moralna. Część III. Tarnów 1998 s. 137) > Cóż, o tym pisałem. Że jeśli rzecz odbywa się między małżonkami, i jest częścią normalnego stosunku, to nie jest masturbacją... Jeśli niezaspokajana kobieta-żona sama doprowadza się do orgazmu pod nieobecność męża za pomocą rąk/dźwigni zmiany biegów/dezodorantu/wibratora/jeleniego jęzora to nie jest masturbacja, bo kobieta jest zamężna??? Ech, ta katolicka hipokryzja i niekonsekwencja nieudolnie przykrywana semantyczną ekwilibrystyką... Tak samo "przerwanie uporczywej terapii" nie jest dla katolików eutanazją/ortotanazją, wycięcie macicy wraz z płodem w celu ratowania życia ciężarnej nie jest aborcją, eksterminowanie ludzi na "wojnie sprawiedliwej" nie jest morderstwem... > Ale mówimy o rzeczywistości, w której nie ma małżeństwa, nie ma stosunku, jest tylko... Tak więc wg katolików w małżeństwie masturbacja nie jest możliwa - samodzielne doprowadzanie się do orgazmu rękoma lub jakimiś artefaktami przez żonatego mężczyznę lub mężatkę nie spełnia katolickiej definicji masturbacji? pozdrawiam
-
Autor
Chyba żaden inny autor salonowy nie pisze o sprawach związanych z seksem tyle co Pan. Ale się nie dziwię i twardych katolików (bo większość katolików ma te kwestie w nosie) naprawdę podziwiam. Trzeba naprawdę silnej woli, żeby sypiać z żoną tylko w ciągu trzech dni w miesiącu (bo NPR), a w pozostałe tylko cierpieć i czekać na te cholerne trzy dni. Dobrze, że przynajmniej rozmawiać o seksie Wam wolno.
-
Od WS
-> Pani Janina Jankowska "A co z prawem do nieakcetowania pewnych zachowań? Czy Prof. Sadurski (sądząc z tu umieszczonego komentarza) by mi je przyznał, czy byłabym wrzucona do kotła obskurantów?" - alez oczywiscie, ze bym przyznal. Tak samo jak przyznalbym prawo do nieakceptowania prezerwatyw, seksu w ogole, spodnic mini albo kolorowych ubran. Sadze jednak, ze w dyskusji pod tym wpisem, gdy kwestia przeniosla sie z zagadnienia, co pokazywac w porannej telewizji (tu pelna zgoda z mojej strony z Panem TPT: mowienie w porannej TV o onanizmie uwazam za skandal, a sam czulbym sie zazenowany, gdybym np. przy sniadaniu z dziecmi cos takiego uslyszal) na zagadnienie masturbacji w ogole - Pan TPT przekroczyl pewne granice smiesznosci, potepiajac masturbacje jako grzeszna, jako przejaw niedojrzalosci i tym podobne (dopuscil ja zdaje sie wylacznie jako elelent gry wstepnej prowadzacej do stosunku, choc zostawil pewne niejasnosci co do dozwolonych pozycji, czasu trwania, etc). Ale powtarzam - i Pani i Pan TPT macie pelne prawo nieakceptowania czego chcecie - z tym ze na tej samej zasadzie inni maja prawo te poglady krytykowac lub nawet wysmiewac. A ze zostaniecie uznani za obskurantow, jak to Pani sugeruje? No chyba nie odmawia Pani innym prawa do takiej oceny? Ma Pani prawo jej "nie akceptowac". Czyli proponuje taki uklad liberalny: Wy gorszcie sie czym chcecie - my oceniajmy to jak chcemy. Pelna wolnosc. Pozdr., WS
-
@ WS
Cóż, post był o programie i telewizji. A moja opinia o masturbacji nie jest moja, tylko Kościoła katolickiego. Rozumiem, że uznaje Pan, że Katechizm Kościoła i kolejni papieże przekroczyli granice śmieszności, ale wybaczy Pan dla mnie to oni są większymi autorytetami, niż - z pełnym szacunkiem - profesor prawa. I jeszcze kilku blogerów, którzy na sam dźwięk seks i tabu dostają białej gorączki. Pozdrawiam
-
@ Sasanka
Trzy do pięciu dni w miesiącu szanowna Pani to ludzie są płodni... A zresztą nie musi się Pani stosować do NPR-u. Dzieci są wspaniałe. I warto je mieć. Pozdrawiam
-
TVP Kultura poszła jeszcze dalej.
Po internecie krąży fragment jakiegoś peformance'u nawiedzonej feministki, która wraz z koleżanką rozbiera się przed kamerą na życzenie dzwoniących widzów. Kto ciekaw, jak wygląda współczesna, postępowa, awangardowa, feministyczna "sztuka" , niech zobaczy : http://videosift.pl/story.php?id=20378 Ja już nie mogę znieść tej głupoty w mediach dlatego słucham jedynie radiowej dwójki. Postępaki natomiast pójdą ochoczo za wszystkim, co udowodnione naukowo. Tylko czekać, aż jakiś psycholog z koziej wólki, w pogoni za dotacjami państwowymi uzależnionymi od ilości publikacji, udowodni naukowo, że zabijanie się jest fajne - może wszystkie postępaki pozabijają się i znów świat wróci do normalności.
-
@ van.bc
A może jakieś dowody? Bo na razie to mam wrażenie, że sądzi Pan innych na podstawie siebie. A to bywa zawodne.
-
@ bryt.bryt
A przepraszam uznaje pan masturbację za głębokie przezycie, którego nie da się zestawić z innymi czynnościami fizjologicznymi? To dla odmiany ja współczuje...
-
Terlikowski:
Dzieci, wiedzą więcej na te tematy niż zapewne (bo programu nie oglądałem) było ukazane w audycji. Taka mechanika dziejowa. I jakby się konsterwatysta nie zapierał, nie pisał oburzonych tekstów, modlił się i drwił, mechaniki tejże nie powstrzyma. Pozdrawiam
-
autor:
Jeszcze jedno: Wie Pan czego tylko dzieci nie wiedzą? Jak się zabezpieczać. To mało nośny temat. Na wolnym rynku idei seksualnych na to akurat popyt jest średni. Dlatego też, jako osoba sceptycznie nastawiona do niewidzialnej ręki, proponuje uzupełnianie tej luki przez działania państwowe. Pozdrawiam
-
@ autor
Czy na kazdy program o zdrowiu - lub chorobie, jak pan to laskawie okresla - reaguje pan podobnie? Bo jakos sobie nie przypominam, zeby pan protestowal, kiedy w prime time puszczono film o chorobie psychinczej niejakiej Annelise Michel. Ciekawe, dlaczego.
-
Ale proszę Pana, to wszystko jest ludzkie
jakby chciał Pan znieść cenzurę, to o takich sprawach należałoby dyskutować. Seks to też część człowieka. Ja wiem że niektórzy zawiązują penisy na supeł, ale jednak wolę szczerą dyskusję. Także o 8-mej rano. Dzieci takie po 9-10 lat i tak już takie rzeczy wiedzą, chyba Pan żadnych nie zna albo takie chowane pod kloszem.
-
paranoja
Program telewizyjny, wpis powaznego publicysty a nastepnie ponad sto komentarzy na temat onanizmu - czy ludzie powariowali? Jak ktos chce sobie zrobic dobrze (az chce sie powiedziec dosadniej)to najlepiej niech sobie kupi pornola, robienie na ten temat programow jest śmieszne. Ale z drugiej strony nie wiem jak inni ale u mnie jest pilot do tv, tylko abonament trzeba zniesc bo jest bez sensu. A poza tym kto co gdzie sobie wklada to juz jego sprawa. Mnie to tam ani nie interesuje ani nie oburza, biore pilota i po sprawie. Takze problem przedstawiony przez autora jest dla mnie problemem wylacznie abonamentu i niczego wiecej.
-
:)
W porównaniu ze starożytnymi Grekami to my obyczajowo jesteśmy zacofani. Taki Diogenes z Synopy to masturbował się publicznie na rynku i krzyczał przy tym: "jakie to byłoby szczęcie gdyby także głód można było zaspokoić pocierając o żołądek!". A w takiej Szwecji to dzieci w szkole uczy się jak najlepiej i najskuteczniej sie masturbować by dać sobie jak najwięcej przyjemności, nawet są specjalne podręczniki. To jest zdrowy hedonizm! Dlatego Szwedzi są tacy zrelaksowani i tak mało neurotyczni. Do tego by być neurotykiem (takim jak Pan Terlikowski) to wystarczy poddać się głębokiej katolickiej socjalizacji i indoktrynacji.
-
Dom wariatów
Jedni chca palić na stosie za onanizm a inni uczyc go w szkole... Czy to jest dom wariatów?
-
przypomniał mi się tekst ze starego czeskiego filmu
"każdy facet się onanizuje jak nie ma kobiety - a jak mówi że tego nie robi to kłamie".
-
@Autor
Jak "Naszość" robiła sobie jaja z "Marszów Równości" i urządzali "Marsz Onanistów" z trzepaczkami, to chyba nie przypuszczali, że tak naprawdę są w szpicy postępu ;-) Pozdrawiam
-
Po przejrzeniu dyskusji
takie cos mi sie skojarzylo: - Pawlak, a ja was w kosciele ostatnio nie widuje. - Oj prosze ksiedza, to przez te krotka mode...
-
Grim
Rzecz jest dosc zabawna. Zjawisko istnieje od zawsze i istniec bedzie. W sensie wystepowania wiec tego zjawiska - zadnej awangardowosci nie ma. Awangardowosc w tym przypadku oceniamy tylko po fakcie, ze sie o tym publicznie mowi i jaki sie ma do tej czynnosci stosunek. Czyli caly wic polaga na tym tylko, ze niezaleznie od samego czynu dyskutujemy o gadaniu na temat czynu :) Zreszta, ten zabawny paradoks nie dotyczy tylko masturbacji. A swoja droga - czy polucje sa grzeszne czy nie?
-
Pani Janino
Długo się zastanawiałam czy warto jeszcze zabierać głos, bo zrobiło się w komentarzach niczym w poczekalni u seksuologa.:) Coś mnie jednak korci, by zwrócić uwagę na pewne szczegóły w Pani wypowiedzi: 1."Ta tematyka, wraz z naszym otwarciem na świat będzie zdobywała sobie coraz więcej miejsca w różnych mediach. Rozszerza się prawo do ekspresji inności. Nie zatrzymamy tendencji do przekraczanie kolejnego tabu, wdzierania sie w sfery, do tej pory, w naszej kulturze zastrzeżone." >>>p. Janino To czy coś się rozszerza czy nie zależy również od nas i od tych, którzy dysponują pieniędzmi z naszego abonamentu. Jeśli na tym ma polegać misja tvp, to ja przepraszam, ale czego my jeszcze bronimy? Czy mam od grudnia przestać płacić? Bo ja z taką misją się nie zgadzam. 2. "Obrońcy będą przez "europejczyków" postrzegani jak polski ciemnogród". >> A cóż to do diabła za argument?! Czy "europejczyk" martwi się tym, że ja go uważam za nieokrzesanego chama, który z intymnych spraw potrafi zrobić sztandar ideologiczny do walki ze zdrowym rozsądkiem? 3." Szacunek dla naszej wymaga, by temat onanizmu nie był traktowany jak porady kosmetyczki w porannym programie o godz. 8.30 w TVP2. Masturbacja twarzyszy samotności - to powie każdy psycholog. TVP może też podjąć ten temat, ale w nocy. Nie jako program poradniczy, ale pokazujący źródło zjawiska z punktu widzenia psychologa, lekarza, chrześcijanina (czyli medycny, psycholgi, filzfii, wartości)." >> A czy kiedykolwiek przez ludzi mądrych inaczej był ten temat traktowany? Czy to, że głupiec straszył młodzieńca, że mu ręka uschnie, to powód, by w sposób nieodpowiedzialny klepać o tym w porannej telewizji? 4. "Jest wiele problemów, które powinny być przedmotem poważnej reflesji, właśnie w mediach publicznych. Np. Co dziś znaczy tolerancja? Czy szacunek do "inności" ma być bez granic? Np Prawa do "kochania inaczej" domagają się także niektóre środowiska pedofilskie. A co z prawem do nieakcetowania pewnych zachowań?" >>> Otóż to, święte słowa! Czekam niecierpliwie, że właśnie od takich dyskusji, między innymi, tvp wreszcie zacznie rozmawiać o prawdziwej tolerancji, a nie od szokowania masturbacją. No chyba, że konkretnie poda tv, ile płaci takim osobom za publiczne opowiadanie o swoich kłopotach z normalnym zaspokajaniem potrzeb seksualnych.:) Pozdrawiam
-
Red. Terlikowski
1. Nie byl to program dla dzieci, ale program o zdrowiu. Omawia sie w nich rozne rzeczy zwiazane ze zdrowiem - a wiec mowi sie o nerwicach, zatwardzeniach, problemach z sercem oraz spraw zwiazanych z seksem - bo to jest rowniez czynnosc fizjologiczna. 2. W programach o zdrowiu omawia sie sprawy zwiazane z procesami fizjologicznymi, a nie moralnymi. 3. W programach o zdrowiu obowiazuje trzymanie sie litery prawa danego kraju. 4. Pora emisji programu jak najbardziej rozsadna. Wiekszosc dzieci jest wowczas w szkolach i przedszkolach. Mniejsze dzieci bez rodzicow nie powinny ogladac tv wogole - nawet bajek. Program lecial w porze ogladalnosci, gdzie najwiekszy odsetek stanowia gospodynie domowe oraz emeryci - wiec jak najbardziej trafiona grupa docelowa - to do tych grup sa glownie skierowane programy o zdrowiu, bo: a) gospodynie domowe jako strazniczki domowego ogniska troszcza sie o zdrowie calej rodziny b) emeryci maja statystycznie najwiecej problemow zdrowotnych. W zwiazku z tym, Pana zastrzezenia, zarowno co do czasu emisjii jak i tresci progamu sa calkowicie bledne i bezpodstawne. Moge wiec domniemywac, ze caly swoj wywod oparl Pan na moralnej ocenie masturbacji wywodzacej sie z nauczania KK. Malo tego zrobil to Pan po palkarsku.
-
> csh + TT
> Ale przeciez KRK nie od dzis sam sie zaplatuje w tym. Co nie zmienia faktu, ze pan jego nauk nie zna. I co gorsza - nie zamierza jej poznać, zamykając na nią oczy. Przecież podałem mu fragment*, z którego wynika, że Kościół w pewnych okolicznościach dopuszcza kobiecy samogwałt, ale niewierny Tomasz nie chciał wsadzić weń swego sceptycznego paluch. pozdrawiam * - "Gdyby w akcie kobieta nie przeżywała orgazmu, może pozwolić, aby ją mąż zaspokoił po akcie w jakikolwiek sposób – nie popełnia wówczas żadnego grzechu. Kobieta ma prawo do orgazmu. Występuje on zazwyczaj później niż u mężczyzny. Gdyby nastąpił nawet przed samym stosunkiem, w bezpośredniej z nim łączności – także grzechu nie ma. Gdyby mąż w ogóle żony nie zaspokoił, wówczas ŻONA MOŻE SAMA DOPROWADZIĆ SIĘ DO ORGAZMU w moralnej łączności z aktem małżeńskim. Grzechu nie będzie. Orgazm u kobiety nie jest potrzebny do zapłodnienia, ale ułatwia zapłodnienie i należy do natury stosunku. Kobieta ma do niego prawo. Jest to naturalna nagroda za podjęcie trudu zrodzenia i wychowania dziecka. Dlatego kobieta ma prawo do przeżycia rozkoszy w akcie małżeńskim." (ks. A. Kokoszka. Moralność życia małżeńskiego. Sakramentologia moralna. Część III. Tarnów 1998 s. 137)
-
Polska TV, w awangardzie postepu?
@Quasi: "Przecież podałem mu fragment*, z którego wynika, że Kościół w pewnych okolicznościach dopuszcza kobiecy samogwałt," Umiesz logicznie pomyslec? SAMOGWALT - czyli gwalt na samym sobie. Teraz, zeby ladniej brzmialo nazwano owa czynnosc mastrubacja. Swoja droga,czytajac posty produkujacych sie tutaj "madrali" - trace chec brania udzialu w polemice. Ludzie!!! Robcie sobie dobrze, jak wam sie zewnie podoba, ale nie chrzancie o tym w TV. Akurat ta czynnosc, instrukcji obslugi nie potrzebuje. Troche inaczej jest ze wspozyciem we dwoje, to juz jest wyzsza szkola jazdy. Moze by wiec p.Urbanski nam cykl wykladow pt."Kamasutra" strzelil? A p.Gretkowska (juz demonstrowala, iz pruderia jest jej obca) ze swoim partnerem, zademonstrowali by widzom co ciekawsze pozycjie. Program powinien byc zaraz po Wiadomosciach, niech sie mlodziez czegos pozytecznego nauczy.
-
> opornik
> Umiesz logicznie pomyslec? Widocznie w odróżnieniu od Pana, umiem. > SAMOGWALT - czyli gwalt na samym sobie. No co Pan powie? A nitrogliceryna jest związkiem nitrowym? A twierdzenie Bezout po raz pierwszy sformułował/udowodnił Bezout? A "siła odśrodkowa" jest siłą? A silnik o mocy 100 KM zawiera 100 hippoidalnych robocików? A "bateria" AA jest baterią (ogniw galwanicznych)? A wieloRYBY są rybami? A świnka morska jest świnią i jest morska? A ludzie z zespołem Downa pochodzą z Mongolii? A każdy Mietek słynie ze swojego miecza? > Teraz, "Teraz" czyli kiedy? > zeby ladniej brzmialo nazwano owa czynnosc mastrubacja. Żeby ładnie brzmiało? "Splamiony ręką"* itp. brzmi ładniej? * - http://en.wikipedia.org/wiki/Masturbation#Etymology W "kradzież na samym sobie" też Pan wierzy? > Swoja droga,czytajac posty produkujacych sie tutaj "madrali" - trace chec brania udzialu w polemice. A "mądrale" na pewno strasznie tego żałują... > Ludzie!!! Robcie sobie dobrze, jak wam sie zewnie podoba, ale nie chrzancie o tym w TV. Bo? O Janie Papieżu Drugim, gwiazdach, co tańczą na lodzie i innych bzdetach chrzanić można, to o masturbacji nie? > Akurat ta czynnosc, instrukcji obslugi nie potrzebuje. A to o instrukcji obsługi masturbacji opowiadał inkryminowany program? pozdrawiam
-
Polska TVP, w awangardzie postepu?
Qasi napisal: "A to o instrukcji obsługi masturbacji opowiadał inkryminowany program?" Cytat z tekstu: "wszyscy, dorośli i dzieci, mogli sobie wczoraj obejrzeć reportaż i rozmowę poświęcone masturbacji kobiet (wraz z obrazkami przedstawiającymi panie oddające się tej czynności)." Czyli - INSTRUKCJE BYLY. Qasi napisal: "Bo? O Janie Papieżu Drugim, gwiazdach, co tańczą na lodzie i innych bzdetach chrzanić można, to o masturbacji nie?" Moze onanizowanie sie, juz Ci mozg zlasowalo - jezeli nie widzisz roznicy. Mieszkam w cywilizowanym kraju, gdzie (mimo wszystko) ludzie wiecej w sobie kultury maja, i TV takich kawalkow nam nie serwuje. Publiczna liczy sie z opinia odbiorcy, ktory preferuje jednak inne klimaty, szczegolnie podczas zwyczajowego czasu spozywania posilkow. Poza tym, jak ktos u nas ma tego rodzaju problemy -idzie do odpowiedniego terapeuty, a nie pcha sie z nimi przed kamery. Komercyjna - woli serwowac bardziej kontrowersyjne programy, bzdetami widzom glowy nie zawraca. "A "mądrale" na pewno strasznie tego żałują..." Gdy czytam komentarze u Terlikowskiego, moge podziwiac niesamowity poziom "intelektu" salonowiczow. [mowie o calosci - nie tylko tym temacie] Przestaje sie tez dziwic bajzlowi, jaki macie w kraju. Jakie spoleczenstwo - tacy rzadzacy politycy.
-
> opornik
> "wszyscy, dorośli i dzieci, mogli sobie wczoraj obejrzeć reportaż i rozmowę poświęcone masturbacji kobiet (wraz z obrazkami przedstawiającymi panie oddające się tej czynności)." Czyli - INSTRUKCJE BYLY. Gdzie Pan ma tu chociaż słówko o instrukcjach? Może warto poprosić do monitora kogoś z elementarną umiejętnością czytania ze zrozumieniem, by Panu wytłumaczył co tam jest napisane? > Moze onanizowanie sie, juz Ci mozg zlasowalo - jezeli nie widzisz roznicy. Jest Pan totalnym ignorantem w kwestii onanizmu, więc wszystko co Pan na ten temat napisał jest pozbawione wartości. Nawet Pan nie wie, że masturbacja nie powoduje lasowania mózgu, lecz zaledwie ślepotę i porost owłosienia na dłoniach... > Mieszkam w cywilizowanym kraju, To jest Pan zajebisty, naprawdę. > gdzie (mimo wszystko) ludzie wiecej w sobie kultury maja, W takim razie współczuję, bo z takimi poglądami musi Pan tam wywoływać obrzydzenie, a w najlepszym razie uśmiechy politowania. > Publiczna liczy sie z opinia odbiorcy, ktory preferuje jednak inne klimaty, szczegolnie podczas zwyczajowego czasu spozywania posilkow. (...) Nie zauważył Pan jeszcze, że w cywilizowanych krajach telewizory odbierają więcej niż jedną stację i zaopatrzone są w urządzenia zwane pilotami? Że o wyłącznikach nie wspomnę, bo mamy je nawet w Polsce... > Poza tym, jak ktos u nas ma tego rodzaju problemy -idzie do odpowiedniego terapeuty, a nie pcha sie z nimi przed kamery. Jakie metody terapii Pan poleca? Dla mężczyzn taki aparacik: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/ac/Sexpatent01.png a dla kobiet terapię chirurgiczną - usunięcie łechtaczki? A może tylko warunkowanie z użyciem elektrowstrząsów i środków nawymiotnych? > Przestaje sie tez dziwic bajzlowi, jaki macie w kraju. Jakie spoleczenstwo - tacy rzadzacy politycy. Z politykami to mamy tu problem raczej dlatego, że wielu z nich myśli podobnie jak Pan. pozdrawiam
Piszę w lubczasopismach
-
15.11.2011 18:18
-
08.11.2011 19:06
-
01.09.2011 08:47
-
24.08.2011 14:45
Ostatnie notki
-
Zawsze może Pan wrócić
Akt apostazji nie jest nieodwracalny. Pan nadal jest dzieckiem Bożym, członkiem (choć pod karami kanonicznymi) Kościoła,...
20.05.2012 10:26 102 -
A może fotografować klientów prostytutek?
Nie sądziłem, że kiedykolwiek będę się wypowiadał jak feministka. A jednak w tej sprawie zwyczajnie nie można...
07.05.2012 10:44 31 -
A mnie jest szkoda Wałęsy. I Wałęsowej też!
Kampania budowania nowej idolki feministek i bojowniczki z patriarchatem zupełnie mnie nie cieszy. Danuta Wałęsowa w...
27.04.2012 13:38 38
Moje ostatnie komentarze
-
I dlatego nie przepadam za sportem... Co zresztą po mnie widać! Kibicem też nie jestem :-)
06.02.2012 13:37
-
Proszę przeczytać mój tekst i zauważyć, że znajduje się w nim uwaga na temat tego, że nie...
15.12.2011 09:57
-
A gdzie ja napisałem, że można z nimi robić, co się chce. Napisałem, że nie można ich...
15.12.2011 09:48
-
Torturować można ludzi. Karpi nie.
15.12.2011 09:36
-
Doradzam poczytanie św. Franciszka. A nie odwoływanie się do popkulturowych stereotypów...
15.12.2011 09:31
Najpopularniejsze notki
-
Zawsze może Pan wrócić
komentarze: 102
-
Czuchnowski grozi świętującym rocznicę
komentarze: 96
-
Jak obrzydzić księdza Isakowicza-Zaleskiego
komentarze: 92
-
Nawróćmy się
komentarze: 86
-
„Ala ma kota” też jest mową nienawiści
komentarze: 44
Aktywne dyskusje
-
Zawsze może Pan wrócić
komentarze: 102ostatnio: MIELONKA11
-
A może fotografować klientów prostytutek?
komentarze: 31ostatnio: ANETA TRACZYK
-
A mnie jest szkoda Wałęsy. I Wałęsowej też!
komentarze: 38ostatnio: SAO PAULO
-
Jak obrzydzić księdza Isakowicza-Zaleskiego
komentarze: 92ostatnio: FLORYDA
-
„Ala ma kota” też jest mową nienawiści
komentarze: 44ostatnio: SWIATO








